Torstai 5.5.2022
Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".
1.Kuka on Naton pääsihteeri?
Oikea vastaus:
Jens Stoltenberg.
2.Mitä hän sanoo Suomesta ja Natosta?
Oikea vastaus:
Stoltenbergin mielestä Nato vahvistuu, jos Suomesta tulee Naton jäsen.
3.Milloin Suomi päättää, hakeeko se Naton jäsenyyttä?
Oikea vastaus:
Ehkä jo toukokuun aikana.
4.Miksi Suomessa puhutaan Natosta juuri nyt?
Oikea vastaus:
Ukrainan sodan takia.
5.Kuinka monta jäsenmaata Natossa on?
Oikea vastaus:
30.
6.Mikä puolue on nyt suosituin?
Oikea vastaus:
Kokoomus.
7.Miksi sen kannatus on kuitenkin vähän laskenut?
Oikea vastaus:
Nyt myös monet muut puolueet haluavat, että Suomesta tulee Naton jäsen.
8.Mitkä puolueet ovat kannatusmittauksessa seuraavina?
Oikea vastaus:
SDP, perussuomalaiset ja keskusta.
9.Mille vanhusryhmille aiotaan nyt antaa neljäs koronarokotus?
Oikea vastaus:
Se aiotaan antaa vanhuksille, jotka ovat kotihoidossa tai omaishoidossa.
10.Milloin nuoremmille ihmisille aiotaan antaa neljäs koronarokotus?
Oikea vastaus:
Ehkä syksyllä.
11.Minkälainen on perjantain sää?
Oikea vastaus:
Aurinkoinen ja lämmin.
12.Muuttuuko sää viikonloppuna?
Oikea vastaus:
Kyllä, Suomeen tulee sateita ja sää kylmenee.