Torstai 9.3.2017 (radio)
Vuokrat Suomessa

Vuokrat ovat nousseet. Vuonna 2016 vuokrat nousivat yli 2 prosenttia.
Vuokralaisen piti viime vuonna maksaa vuokraa yleensä noin 14 euroa neliömetriltä.
Helsingin seudulla vuokrat ovat suuremmat kuin muualla. Viime vuonna vuokralainen maksoi vuokraa yleensä vähän yli 18 euroa neliömetriltä, jos hän asui Helsingin seudulla.
Lentoja perutaan

Finnair peruu lentoja perjantaina. Finnair peruu yli 100 lentoa Suomessa ja Euroopassa.
Finnair peruu lentoja lakon takia. Perjantaina työnteon lopettavat työntekijät, jotka hoitavat matkatavaroita ja turvatarkastuksia.
Lakon takia Helsingin lentokentällä on perjantaina todennäköisesti ruuhkaa.
Väärät viestit
Uuden puhelinnumeron omistajalla on joskus ikävä ongelma: Hän saa vääriä viestejä. Viestit on tarkoitettu numeron edelliselle omistajalle.
Puhelinfirmat sanovat, että puhelinnumero on pois käytöstä ainakin 6 kuukautta, ennen kuin se annetaan uudelle omistajalle. Aina se ei kuitenkaan riitä.
Jos vääriä viestejä tulee paljon, asiakas saa vaihtaa numeron ilmaiseksi.
Uudet hotellit
Suomeen rakennetaan uusia hotelleja.
Hotelleja tarvitaan, koska matkailu kasvaa Suomessa. Turisteja tulee esimerkiksi Venäjältä ja Aasiasta.
Suomessa käytetään hotellien ja kylpylöiden rakentamiseen miljardi euroa vuosina 2015-2020.
Myös norjalaiset ovat tulleet mukaan Suomen hotellibisnekseen. Esimerkiksi Petter Stordalen rakentaa hotelleja Suomeen. Hän omistaa Nordic Choice -hotellit, joita on eri Pohjoismaissa. Hän haluaa, että Nordic Choice -hotellien asiakkaat löytävät myös Suomen.
Suomalaiset kalsarikännit

Kansainvälinen muotilehti Vogue kirjoittaa Suomesta. Lehti on löytänyt Suomesta kiinnostavan trendin. Se on kalsarikännit.
Kalsarikännit tarkoittaa sitä, että ihminen juo alkoholia yksin kotona vain alusvaatteet päällä. Voguen mielestä kalsarikännit kertoo hyvin, minkälainen on viikonloppu, kun ei ole mitään tekemistä.
Vogue kirjoittaa myös, että sen sivuilla on ollut kuvia kalsarikänneistä jo 40 vuotta sitten. Voguen vanhoissa kuvissa kauniit mallit juovat shampanjaa kotona alusvaatteet päällä. Suomalaisten mielestä Vogue ei anna ihan oikeaa kuvaa suomalaisista kalsarikänneistä.