Vaalitentti täyttyi viimeistä paikkaa myöten – Tamperelaiset innostuivat presidenttiehdokkaista

Presidenttiehdokkaiden tentti on täyttänyt Tampereen yliopiston juhlasalin viimeistä paikkaa myöten. Paikalla on arviolta 1 400 katsojaa.

Innokkaimmat tulivat jonoon jo kello 16.30, puolitoista tuntia ennen tilaisuuden alkua.

Ensimmäisenä jonoon ehtivät Matti ja Anni Pälä, joiden bussi Ryydynpohjasta toi heidät Tampereen keskustaan ennen puolta viittä.

– Kun on eläkeläisenä aikaa, on kiva tulla katsomaan. Tykkään katsella, miten he katsovat toisiaan ja millaiset ilmeet heillä on, Anni Pälä kertoi.

Juhlasaliin, jossa presidenttiehdokkaita tentataan, mahtuu 650 katsojaa. Viereisissä luentosaleissa tenttiä voi seurata suorana valkokankaalta. Kaikkiaan tenttiä on Tampereen yliopistolla seuraamassa arviolta 1 400 katsojaa.

Yle ja Aamulehden yhteisessä tentissä ovat mukana kaikki kahdeksan presidenttiehdokasta.

Katso koko tilaisuus Yle Areenasta.

Video: Presidentintentti Tampereella
02:00:00
Tampereen presidenttivaalitentti 2018 Yle Areenassa Video: Yle

Yle Uutiset selkosuomeksi

Yle Uutiset selkosuomeksi kertoo uutiset helpolla suomen kielellä. Selkouutiset sopivat esimerkiksi suomen kielen opiskelijoille.

Selkouutiset TV1:ssä joka arkipäivä kello 15.05 ja Radio Suomessa joka päivä kello 21.12.

Television selkouutiset löydät tämän sivun Arkistosta ja Yle Areenasta.

Asioilla

Nuori nainen.

Selkouutisten Nasib Naseri ottaa selvää, toimiiko virastoissa selkokielinen palvelu. Sarjan videot ovat Kela, poliisi, TE toimisto, koulu ja pankki.

Näin tehdään selkouutisia

Nuori nainen avokonttorissa.

Nasib Naseri kuvasi selkotoimittajan työpäivän.

Vuoden selväsanainen 2018

Kaksi naista. Toisella on kädessä mattopiiska ja toisella kunniakirja.

Vuoden selväsanainen on valittu. Voittaja on Kela-tärpit.

Suomen opiskelijoita: Valmistava luokka

Lapsia istumassa pulpeteissa, opettaja istuu myös

- Missä pallo on? kysyy opettaja Aleksi Koskinen. Valmistavan luokan koululaiset opiskelevat suomen kieltä.

Luksian opiskelijat esittelevät eri alojen ammattikoulutusta

Kameramies kuvaa opiskelijoita.

Rakennusala

Sosiaali- ja terveysala

Liiketalousala

Kiinteistönhoitoala

Puhdistuspalveluala

Suomalainen juttu

suomen lippu liehuu mäntyjen edessä

Kättely Vesi Hissi Alko Peruna Loma Koira Kouluruoka Metsä Sää

Linkit

Yle News in Easy Finnish

For listeners with Finnish as a second language Yle offers daily Yle News in Easy Finnish, a broadcast with simplified language in slow speed.

You can listen to and read the latest broadcast on this page.

Edelliset lähetykset

Lisää lähetyksiä