Vuoden pakolaiset 2017

Vuoden pakolaisnainen Bahar Mozaffari (vas.) Espoosta ja vuoden pakolaismies Ramin Akhi Oulusta.
Vuoden pakolaisnainen Bahar Mozaffari ja vuoden pakolaismies Ramin Akhi. Kuva: Irene Stachon / Lehtikuva
 

Suomen Pakolaisapu on valinnut vuoden pakolaisnaisen ja vuoden pakolaismiehen.

Vuoden pakolaisnainen on Bahar Mozaffari. Mozaffari on kotoisin Iranista. Hän tuli Suomeen vuonna 2006.

Bahar Mozaffari asuu Espoossa. Hän tekee työtä Uudenmaan ELY-keskuksessa maahanmuuttoasioiden parissa. Hän tekee myös vapaaehtoistyötä naisten ja lasten hyväksi.

Bahar Mozaffari haluaa, että maahanmuuttajanaiset ovat itsenäisiä ja pääsevät töihin.

Vuoden pakolaismies on Ramin Akhi. Hän on kotoisin Afganistanista. Hän tuli Suomeen vuonna 2005.

Ramin Akhi asuu Oulussa. Akhi on hammaslääkäri, ja hän opiskelee lisää hammaslääketiedettä. Hän on mukana myös opiskelijapolitiikassa.

Ramin Akhi toivoo, että nuoret pakolaiset opiskelevat Suomessa. Hän sanoo, että myös maahanmuuttajanuoren kannattaa opiskella korkeakoulussa.

Suomen Pakolaisapu sanoo, että Bahar Mozzaffari ja Ramin Akhi ovat hyviä esimerkkejä kaikille maahanmuuttajille.

Yle Uutiset selkosuomeksi

Yle Uutiset selkosuomeksi kertoo uutiset helpolla suomen kielellä. Selkouutiset sopivat esimerkiksi suomen kielen opiskelijoille.

Selkouutiset TV1:ssä joka arkipäivä kello 15.05 ja Radio Suomessa joka päivä kello 21.12.

Television selkouutiset löydät tämän sivun Arkistosta ja Yle Areenasta.

Uutisluokan päivä 2018

Kolme naisopiskelijaa.

Mukana myös Helsingin aikuisopiston peruskoulu

Luksian opiskelijat esittelevät eri alojen ammattikoulutusta

Kameramies kuvaa opiskelijoita.

Rakennusala

Sosiaali- ja terveysala

Liiketalousala

Kiinteistönhoitoala

Puhdistuspalveluala

Tulin Suomeen

Kaksi naista istuu lähekkäin ja hymyilee

Satu Leiskon uudessa selkokirjassa maahanmuuttajat kertovat elämästä Suomessa.

Suomalainen juttu

suomen lippu liehuu mäntyjen edessä

Kättely Vesi Hissi Alko Peruna Loma Koira Kouluruoka Metsä Sää

Suomi-koulut

Maila Eichhorn

Vuosi kotoutumiskoulutuksessa

Kuva Luksian videoblogisarjan lopetusjaksosta.

Linkit

Yle News in Easy Finnish

For listeners with Finnish as a second language Yle offers daily Yle News in Easy Finnish, a broadcast with simplified language in slow speed.

You can listen to and read the latest broadcast on this page.

Edelliset lähetykset

Lisää lähetyksiä
Muualla Yle.fi:ssä