Hyppää sisältöön
Artikkeli on yli 15 vuotta vanha

Puolueet panostavat yhä enemmän Internet-kampanjointiin

Maamme puolueet aikovat panostaa ennätyksellisen paljon rahaa kampanjointiinsa maaliskuun eduskuntavaalien yhteydessä. Myös Internet-kampanjointiin kohdennetaan yhä enemmän euroja, vaikka valtaosa varoista kuluu edelleen perinteiseen lehti- ja televisiomainontaan.

Avaa Yle-sovelluksessa

Puolueiden kampanjabudjettien kasvu johtuu ennen kaikkea ylimääräisestä puoluetuesta, jota maksetaan nyt myös eduskuntavaaleissa ensimmäistä kertaa valtion budjetista. Asiasta kertoo Helsingin Sanomat.

Keskustan puoluesihteerin Jarmo Korhosen mukaan puolue käyttää Internetiin kymmenisen prosenttia koko kampanjabudjetistaan eli noin 150 000 euroa.

SDP:n vaalipäällikkö Vesa Mauriala puolestaan kertoo, että demarit aikovat olla vaaleissa netin käytön ykköspuolue. Puolue aikoo panostaa paitsi vaalisivustoihin myös mainontaan.

Kokoomuksen puoluesihteeri Taru Tujunen sanoo uskovansa, että vaalien suurimpia yllätyksiä nähdään nimenomaan Internetissä.

- Uusia innovaatioita mietitään koko ajan. Paljon on kuitenkin jo kokeiltu: blogit ja kiertokirjeet, Tujunen toteaa Helsingin Sanomille.

Suosittelemme