Hanke kohdistetaan nimenomaan nuorille miehille ja lapsiperheille. Kuluttajaliiton mukaan nämä ryhmät ovat ruokavalinnoiltaan keskimääräistä heikompia.
Kaupan elintarvikevalikoimista yli 90 prosenttia on pakattuja tuotteita. Pakkausmerkintöjen, kuten ainesosaluettelon ja ravintosisältötaulukon avulla on mahdollista tehdä päätelmiä tuotteen terveellisyydestä, mutta Kuluttajaliiton mukaan ihmiset eivät osaa hyödyntää näitä tietoja.
Syyskuussa alkaa Kuluttajat elintarvikeviidakossa -kampanjan nuoria miehiä puhutteleva osuus, joka toteutetaan yhdessä Rakennusliiton kanssa. Tammikuussa puolestaan keskitytään lapsiperheisiin, ja tällöin yhteistyökumppanina on Mannerheimin Lastensuojeluliitto. YLE Uutiset