Hyppää sisältöön

Kuluttajavirasto moittii Soneran sähköistä laskutusta

Kuluttajavirasto moittii Soneran uudistamaa laajakaista-asiakkaiden laskutusta. Viraston mukaan Sonera on tehnyt sähköistä laskutusta suosivan muutoksen hätiköidysti.

Kuluttajavirastoon on tullut runsaasti valituksia Soneran päätöksestä muuttaa laajakaista-asiakkaiden paperilaskut maksullisiksi. Yhtiö alkaa huhtikuun alusta periä paperilaskuista yhden euron maksun, mutta sähköinen lasku on edelleen ilmainen.

Asiakkaiden on Kuluttajaviraston mukaan saatava ilmaiseksi sellainen lasku, joka on palvelun kannalta tavanomaisin. Useimmissa tapauksissa se on paperilasku, koska se on kaikkien käytössä tasapuolisesti.

Kuluttajavirasto ei pidä hyvänä, että lisämaksun avulla asiakkaita pakotetaan siirtymään väkisin sähköiseen laskuun.

Sonera ei ole myöskään kertonut asiakkailleen, että muutoksen vuoksi heillä on oikeus irtisanoa sopimuksensa ilman kahden viikon irtisanomisaikaa.

Suosittelemme sinulle